Monday, September 16, 2024

האמירויות מסרבת להיכנע ללחצים לנתק קשרים עם ישראל: דבקים בהחלטות אסטרטגיות לטווח הארוך

בעקבות הלחצים הגוברים ממדינות ערביות לנתק את היחסים עם ישראל, איחוד האמירויות החליטה להישאר איתנה בעמדתה ולהמשיך בכינון היחסים עם ישראל. אנוואר גרגאש, יועצו הבכיר של נשיא איחוד האמירויות, הצהיר בכנס שנערך בדובאי כי ארצו דבקה בהחלטה להמשיך ולקיים את ההסכמים עם ישראל, למרות האתגרים והלחצים המופעלים עליה.

החלטה אסטרטגית ארוכת טווח: יחסים עם ישראל לא ינותקו

גרגאש הבהיר כי ההחלטה לכונן יחסים עם ישראל היא החלטה אסטרטגית וארוכת טווח, אשר נועדה לחזק את מעמדה של איחוד האמירויות בזירה הבינלאומית ולהבטיח את יציבותה הכלכלית והביטחונית. לדבריו, האמירות מחויבת לשמור על הקשרים עם ישראל, גם במצבים של מתיחות אזורית וביקורת מצד מדינות אחרות בעולם הערבי.


מדיניות החוץ של איחוד האמירויות: תמיכה בפתרון שתי מדינות


שגרירת איחוד האמירויות באו"ם, לנעוסייבה, הבהירה בימים האחרונים כי מדינתה לא תשתתף בשיקום רצועת עזה ללא פתרון בר קיימא המבוסס על עקרון שתי מדינות לשני עמים. השגרירה הצהירה כי המימון לשיקום יותנה בתמיכתה המלאה של ארצות הברית ביוזמה זו.

שר החוץ של איחוד האמירויות

איחוד האמירויות מקדמת יוזמת שלום אזורית

בנוסף, איחוד האמירויות מנסה לקדם יוזמת שלום אזורית בין ישראל לפלסטינים, שתכלול את ארצות הברית, מצרים, ירדן ומדינות ערביות נוספות שיש להן הסכמי שלום עם ישראל. היוזמה כוללת הקמת קואליציה שתפעל להשגת פתרון מדיני כולל לסכסוך באזור.

האמירות דוחה הצעה לשליטה על עזה באמצעות חיילים ממדינות ערביות

היוזמה הישראלית לשליטה ברצועת עזה על ידי כוחות ממדינות ערביות נדחתה על ידי ממשלות ערביות, כולל איחוד האמירויות. עם זאת, האמירות ממשיכה לפעול במקביל לשמור על איזון עדין בין תמיכתה בעם הפלסטיני לבין שמירה על קשרים טובים עם ישראל ועם ארצות הברית.

האמירות מדגישה את חשיבות השגת פתרון מדיני לאחר המלחמה

איחוד האמירויות מדגישה כי המלחמה בעזה מהווה נקודת מפנה, וכי עם סיומה חייב להתחיל תהליך מדיני חדש בין ישראל לפלסטינים. השגרירה לנעוסייבה הבהירה כי המדינה לא תמשיך להשקיע בבנייה מחדש של עזה ללא התחייבות רצינית לתהליך מדיני.

ביקור במעבר רפיח: איחוד האמירויות יוזמת דיאלוג בינלאומי

ביוזמת איחוד האמירויות, נערך ביקור במעבר רפיח על ידי נציגי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם. הביקור נועד לקדם את הדיאלוג הבינלאומי ולהדגיש את חשיבות השגת פתרון מדיני לסכסוך. ארצות הברית נמנעה מלהשתתף בסיור זה, אך האמירות ממשיכה להוביל את המאמצים לקידום השלום באזור.

סיכום: איחוד האמירויות נותרה נאמנה ליחסיה עם ישראל

על אף הלחצים והביקורת מצד מדינות ערביות אחרות, איחוד האמירויות בחרה להמשיך ולשמור על קשריה עם ישראל, תוך הדגשת החשיבות של פתרון מדיני לסכסוך באזור. המדינה ממשיכה לקדם יוזמות בינלאומיות לשלום ולשיתוף פעולה, במטרה להבטיח את יציבותה הכלכלית והביטחונית.



from
https://emirati.co.il/%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a1%d7%a8%d7%91%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%9b%d7%a0%d7%a2-%d7%9c%d7%9c%d7%97%d7%a6%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a0%d7%aa%d7%a7-%d7%a7%d7%a9/

No comments:

Post a Comment

האמירויות מסרבת להיכנע ללחצים לנתק קשרים עם ישראל: דבקים בהחלטות אסטרטגיות לטווח הארוך

בעקבות הלחצים הגוברים ממדינות ערביות לנתק את היחסים עם ישראל, איחוד האמירויות החליטה להישאר איתנה בעמדתה ולהמשיך בכינון היחסים עם ישראל...